måndag, juli 20, 2009

Take cover

Inlägg # 666 skulle kanske tillägnas Iron Maiden eller något annat otäckt men jag väljer att vika platsen till bl.a Matthew Sweet och Susanna Hoffs. Deras nya alster "Under The Cover Vol. 2" är värd att uppmärksammas. När jag hör deras version av Fleetwood Mac´s "Second hand news" slår det mig att Susanna Hoffs och Stevie Nicks sångröster påminner mycket om varandra.

En annan som tycker att det är roligt att spela coverlåtar är gamle Dwight Twilley. På hans "Out Of The Box" hittar man roliga versioner av bl.a "In my life" och "Burning love".

Länge leve coverlåtar.

2 kommentarer:

Mats B sa...

Jag läste att Sweet och Hoffs enbart tolkar låtar från 70-talet på vol. 2. Måste kolla upp plattan snarast. Susanna Hoffs! T o m namnet är snyggt. Och vilken röst!

Rick sa...

Jag gillar nog Vol. 1 lite bättre.