tisdag, augusti 31, 2010

Tickets please!

Nä, det börjar att bli dags för en konsert. Den 20 oktober skall Mark Olson spela på Debaser Slussen, det har varit känt sedan ett tag tillbaka. Så långt bra, men när det kommer till själva biljettinköpet så inträffar det något som förstör ens humör och konsertoptimism. Det finns tydligen inget förköp?! Har kollat Ticnet, har kollat överallt allt som bara är möjligt att kolla. Har tom kollat zoologiska affären i Kärrtorp men inte ens där har de någon aning om huruvida det är möjligt få tag på biljett till denne Minneapolis födde 49-åring. Så, nu gäller det att sluta leden och samla ihop styrkorna för här krävs det kraftansträngningar vi sällan skådat på bloggen. Låtom oss förena oss.

13 kommentarer:

Näsan sa...

Roger har aldrig varit mer uppe i varv än Exile på 44:an Clash inspelningen. När Ullén kommer full in genom dörren mitt i ett brake, och skrålar "-Clash covers!" så kommer Rogers (kokain?) speedade röst:
"-Vi har kört White Man, vi har kört Safe.. Vi har kört.. Tyst nu då!"
Själv var jag mer än speedad, jag svävade uppe vid replokalstaket, när Frick, Solle och grabbarna drog igång Clashlåt efter Clashlåt.
Varför gjorde ingen en super 8 dokumentär om detta? Och vem är Mark Olson?

Näsan sa...

Okej, killen som gjorde Jayhawks bättre genom att lämna dom...

Rick sa...

Va, har vi två stycken Lill-Clas på bloggen?

Rogga S sa...

Det är nog lugnt med tickets Rick -tror inte det blir utsålt.

Mats B sa...

Nej nej Näsan, Mark Olson är vänsterback i Barcelona vid sidan om mittbacksparet Piquet och Lisa Millberg.

Jag läst först slarvigt och trodde det stod Mark Knopfler på Debaser Slussen... fick inte ihop varken lokalen eller Ricks entusiasm.

Det är dan innan vi lyfter till Madchester, hmm, kan bli tight, järnspikar också.

Mats B sa...

Rick, du som gillar Lundell. Ett boktips; Läs "Den vassa eggen; Lundells kreativa kaos". Mycket läsvärd bok om den kaotiska inspelningen, oavsett om gillar plattan eller inte.

Rogga S sa...

Åkte i ilfart ner på ICA Dragonen just innan closingtime - men nix de visste inget om Olsonbiljetter. Jag kollar vidare på Vårdcentralen när jag ska dit med John imorgon.

Rogga S sa...

Angående speed på Exile On 44:an Street så måste jag blivit smittad av din Clasheufori Näsan.

Näsan sa...

Just nu är jag grymt smittad av ett förkylningsvisrus. Kom och tänka på när jag och Solle joggade hem i fyllan till Terassvägen, i 27gradig kyla. Och jag myntade
"Bottenskrapet av mänskligheten" (om oss själva).
Så hängig känner jag mig just nu!
Bagger jag trodde Mark Olson skulle spela på mittfältet på fredag istället för Kim...
Rick jag travesterar Uggla och säger: "Att bli kallad för Lill-Clas är väl värst av allt".

Rick sa...

Jag håller faktiskt på med att läsa Håkan Laghers just nu. Precis som Måns Ivarssons mastodontverk är denna bok mycket intressant och läsvärd.

Du kan få vara Stor-Clas Näsan så är Rogga Lill-Clas!

Förlusten mot Hedström idag kändes tung, men precis som efter förlusten mot Fredrik så kändes det att jag gjorde mitt yttersta. Mina motståndare var helt enkelt bättre. Jag har nu två raka förluster mot Hedström. Kvar att spela mot har jag Mats B och Stellan. Div 1 har aldrig varit hårdare.

Näsan sa...

Div 1 består numera bara av köpelag, utan riktig själ... Med mina 89kg blir jag nog tyvärr Stor-Clas...

Mats B sa...

Peter, 89 kg! "Kilona bara smög sig på". Nu måste vi gå mycket i Manchester ;-)

Näsan sa...

Bantar-Björn Gallagher, Morrisey Näsmark, Fredrik Curtis, och Matte Rooney... Vilket gäng på regniga Manchester gator...