söndag, oktober 11, 2009

Konsertveckan, etapp 3 - Fleetwood Mac

Då var det alltså dags för den tredje och sista etappen i konsertveckan; Fleetwood Mac.
Kvällen började med en Fleetwood Mac Quiz där Mats B gick ut i ett rasande tempo och tog kommandot direkt, men det gäller ju som bekant att hålla hela vägen. Det gjorde nu inte Mats B utan Mats N smög sakta förbi och höll sig i ledningen hela vägen in i mål. Bloggen önskar Mats B bättre lycka i Hässelbyloppet idag.
Konserten var helt ok, men 2½ timma har till och med Fleetwood Mac svårt att klara.



Kvällens bästa: "Secondhand news" (bilden är skakig men jag kunde tyvärr inte sitta still...)

En dam som satt några bänkrader framför oss envisades att skrika - Stevie Nicks Rocks! ett antal gånger. När ingen annan i publiken följde hennes exempel sade hon halvhögt och halvsurt: - Torrbollar. Vilket härligt bortglömt uttryck. Från och med nu ska jag plocka in den i min vokabulär.

Att Mick Fleetwood får så mycket tid på den stora videoskärmen är lite underligt; han skriver inga låtar, han sjunger inte, det enda han gör är att trumma (vilket han gör med stor förtjänst) och att spärra upp ögonen/grimasera. Jag kan tänka mig att bandmedlemmarnas tid på videoskärmen var ungefär så här:

Lindsey Buckingham 35 %
Stevie Nicks 35%
Mick Fleetwood 25%
John McVie 5 %

John McVie gör inte mycket väsen av sig.

9 kommentarer:

Clas sa...

Mick startade ju bandet, är en FANTASTISK trummis och har ett fint minspel. Kanske just därför han syns så mycket på skärmen.

Har du hört John's basspel nån gång?

Jag får rysningar ut med hela kroppen av "Secondhand news"-klippet.

Mats N sa...

Tack för igår! Strålande "arr" med quiz (segern var ljuv :)och god mat/dryck. Stevie Nicks ROCKS!

Rick sa...

Självklart har jag hört John´s basspel. Vad är det för speciellt med det?

Mats B sa...

Stort tack för igår! Ett lysande arr av värden med tre rätters smaklöksfest och finfin frågesport. Men förlusten mot Mats N höll mig sömnlös inatt.

Håller med, "Secondhand news" var bäst. Andra favoriter var "Don´t stop", "Dreams" och "Big love". Absolut sämst alla kategorier var Mick Fleetwoods neverending trumsolo. Tätt följt av hans scenkläder.

Sverige har inget i Sydafrika att göra!

Till sist, give a hand up for Stevie Nicks!

Rick sa...

46,52 på milen imponerar stort. Öppningen på 23,05 på de första 5 visar på stor potential. Måste ha varit uppladdningen.

Mats B sa...

Nog var det uppladdningen alltid! Det i kombination med att mina småflickor Thea och Stella, plus grannflickan Wilma, stod utefter banan med hemmasnickrade vimplar med texterna "Heja pappa!", "Pappa är bäst" och "Spring Mats, spring!". När jag såg det släppte krampen.

Nästa år siktar jag på 45 min och vinst i Fleetwood Mac-frågesporten. Helst det senare förstås.

Rogg S sa...

Läste i DN att det var lite Mora Träsk över trumsolot - okej...
Mycket snabb mil Mats! Själv satsar jag numera på längre distanser.
Hemmaförlust mot Rögle - okej...
Är fortfarande rejält tagen av Sveriges tillkortakommanden. Det vara bara Zlatan som stod upp när det verkligen gällde.

Rick sa...

ZzZzZzZz stod upp när det gällde?! Bra att han gör det nån gång i landslaget. Hur många mål gjorde han när han stod upp?

Mick Fleetwood och Mora Träsk kan vara en lyckad kombination.

Clas sa...

Zlatan? Stod upp? Såg vi samma match?