måndag, oktober 19, 2009

Minibiovecka


För två veckor sedan var det konsertvecka. Nu är det en minibiovecka. Var och såg filmen "Upp" igår. En riktigt underhållande film med figuren Farbror Fredriksson som den stora behållningen. Fredriksson liknar till utseendet en gammal herre från 70-talet som jag tappat namnet på, minns ej om det var en skådespelare eller politiker. Som avslutning på denna filmfestival så blir det ikväll "Inglourious Basterds".

Åtvidaberg till Allsvenskan och Ralf Edström i tårar i tv.

Jag vill avsluta dagens inlägg med att tacka alla för stödet vid försäljningen av min vinylsamling. Tack!

13 kommentarer:

Clas sa...

Tycker farbrorn på bilden är lik Kjell Stensson, mannen som drog nylonstrumpan över tv:n.

Rick sa...

Hur i helvetet kan du komma ihåg att han hette Kjell Svensson? Jag är riktigt imponerad!

Rick sa...

Ja, Kjell Svensson hette han ju nu inte...

Clas sa...

Läste Hifi & Musik som ung och där hade han en spalt som hette Kjellskrift. Och på den vägen är det.

Rick sa...

Läsa Hifi & Musik som ung, det låter farligt...

Clas sa...

Nä...det ingick väl i ett tidigt intresse för musik och ljud. På den tiden satt jag på biblioteket och läste Hifi & musik. Fick dem även att plocka hem Larm. Och ibland smög jag in på vänsterns bokcafé och läste Musikens Makt. Det var också där jag lärde mig dricka kaffe. Deras tobak tackade jag dock nej till. Veckopengen gick åt till NME och Melody Maker. Det har med andra ord inte blivit så mycket Tintin och samlaralbum med hockeybilder för min del. Intresset låg på ett helt annat håll.

Rick sa...

Tintin, Televinken, Silverpilen och fotbollsbilder var det som gällde under lågstadiet. Fotbollsbilder under mellanstadiet. Schlager under högstadiet. Larm visste jag inte vad det var. Uppväxten i en småstad begränsar en del.

Rogga S sa...

Hifi & Musik - okay...

Clas sa...

Kan jag skönja ett stänk av hån Rogga? I så fall kan du väl förklara vad du menar?

Rick sa...

Har du nåt emot Hifi & Musik Rogga?

Rogga S sa...

Här hånas inte men det är väl typ 0 % rock´n roll över en Hifi-tidning.

Clas sa...

0% rock n' roll över en Hifi-tidning...och vad exakt vill du ha sagt med det? Läste du den? Vet du vad du pratar om?

Rick sa...

Nu måste även bloggmaster kliva in i diskussionen; Har du någonsin läst ett nummer av Hifi & Musik Rogga?