lördag, oktober 17, 2009

Vi lägger nu locket på Tintin och får ångest

Det dök inte upp några flera listor i Tintinomröstningen igår så slutställningen blev densamma som listan som presenterades i onsdags; Delad vinst för "Den svarta ön" och "Rackham den rödes skatt" med "Plan 714 till Sydney" på en betryggande tredje plats.

Någon mer än jag som tycker att det är småroligt med en ny Kiss platta? Jag har inte läst någon recension men det jag hört låter helt ok.

Slötittade på "Taxidriver" igår. En mycket bra film med en mycket ung Robert DeNiro.

Efter många års vånda har jag nu bestämt mig för att sälja min vinylsamling. Idag kommer det en intresserad herre som ska besikta den. Jag har redan ångest.

4 kommentarer:

Clas sa...

Det är ett STORT steg att ta. Sälja vinylerna...hm...måste ju göra jävligt ont!? Ska du köpa vingar för pengarna? Eller skänka dem till Modo kanske? Läste att de har det lite knackigt.

Kiss...inte en chans!

Taxidriver...fantastisk, men den har mattats lite med åren. Vid närmare eftertanke är det nog jag som har mattats med åren.

Rick sa...

Jag vet ej hur jag ska beskriva känslan. Den är otäck på något sätt i alla fall.

Inga vingar, däremot blir det nog lite instrument inköp.

Har du sett boken "1001 filmer du måste se innan du dör"? Filmerna från 70-talet, med "Taxi driver" inkluderad står verkligen ut. Mycket hög klass.

Rick sa...

Du har hela listan här:

http://www.filmtipset.se/yourpage.cgi?page=package_view&member=34033&package=9895&page_nr=1&sort=year

Clas sa...

Tack för tipset!

Någon som vill köpa Challe Berglund billigt?