lördag, mars 27, 2010

Det blåser kallt från norr

Nytt försök ikväll när det gäller Earth Hour. Förra året blev ingen större succé i vårt närområde. Det var väl nästan bara vi som satt i mörkret och spelade sällskapsspel då grannarna hade extra mycket lyse på och en storbilds tv som skulle ha passat i Globen. Nu tar vi nya friska tag och ser positivt på saken och följer Kungen och Silvia´s exempel och släcker ner ikväll. Kom igen nu!
Den som gör ett blogginlägg mellan kl. 20.30 - 21.30 får mycket att förklara efteråt.

Att Ö-vik skulle bli uppmärksammad i slutet på mars trodde väl många men inte av den anledningen de nu blivit det...

Nä, vi avslutar med något trevligare; Philamore Lincoln heter en engelsman som 1970 släppte albumet "The North Wind Blew South". Innan dess hade han släppt en singel med bl.a. låten "Rainy day"(som du kan lyssna på här).
Vad Philamore gjort de senaste 40 åren har jag ingen aning om. Vet inte ens om karln lever.
"The North Wind Blew South" startar med låten "The north wind blew south" som är det lenaste och mest omskakande jag hört på månader. Tyvärr så finns den inte att tillgå på Youtube. Däremot hittade jag en version av ett band som kallar sig Headless Horses. Du kan lyssna på den här och få en liten bild av hur originalet kan låta.

7 kommentarer:

Näsan sa...

Kom igen nu Rick. Hur länge sedan är det du flyttade härifrån? Bjästa har aldrig varit Örnsköldsvik! Vännäs har aldrig varit Umeå, Borås är inte Göteborg osv...

Näsan sa...

Jag och frun ska på "parkväll" på Balansrelaxen ikväll. Ska bli intressant att basta i mörkret vid 20.30 tiden, eftersom kommunen slagit på stort angående Earth Hour. Kanske har man handen på fel ställe när lampan tänds...

Rick sa...

Tänkte mer på Ö-vik med omnejd än själva stadskärnan, vilken inte är stor.

Vid tillfälle ska jag berätta om "handen på fel ställe när det är mörkt"...

Rogga S sa...

"Parkväll" - spännande var handen hamnar i mörkret...

Näsan sa...

Rick, tänker osökt på Penntti Varg och Torget... Parkvällen avslutades med nakenbad i utomhuspoolen!

Rick sa...

Jag tänker mer på vår andre vän med finskt påbrå (inte Rogga S).

Vet ej om jag vill höra något mer om parkvällen...

Näsan sa...

Jaså var det Tompa Boy?