måndag, mars 29, 2010

(kaviar)Dill(e) på Hoodoo Gurus

Ballerina Biscuit United är bloggens namn under denna vecka. Det var väl inte direkt rusning till valunorna, endast Näsan och Acke höll sig framme och valet föll alltså på den delikata lilla nougatkakan.
Plockade fram Hoodoo Gurus "Stoneage Romeos" och "Mars Needs Guitars" nyligen. Trevlig vårmusik. Det finns två stycken omslag till Hoodoo´s debutskiva. Jag föredrar den färglada varianten ovan framför den andra varianten som visserligen också är färgglad men tråkigare.
Dillkaviar regerar fortfarande på frukostbordet.

18 kommentarer:

Näsan sa...

Åt Ballerina igår när vi sammanslaget firade min och fruns födelsedag. Glömmer aldrig racet inne på OK i Sundsvall, när jag norpade en tiasedel ur Ricks hand, spurtade till kassan och handlade Ballerina för hela pengen. Den av Studielån / bidrag beroende Rick var inte så glad... Innan Bloggen dömer mig för hårt, kan jag påpeka att Rick kinesade i min studielya och åt ett helt hårdbrödspaket till frukost, som normalt räckte en vecka för mig, så jag tyckte han var "skyldig" mig Ballerina.
Hoodoo Gurus: "Hayride to Hell" är en grym låt!

Clas sa...

Det är väl några som röstat på Bloggjäveln. Även Näsan.

Rick sa...

Jaha, det var en omröstning? Då har jag missat nåt.

clas sa...

nej då. jag skiter i vilket. din blogg.

Rogga S sa...

Det nedre orangea omslaget är mycket coolare!
Bra platta med deras allra bästa låt - "Death ship".

"I am the captain of a ghostly crew,
sail the seven seas with nothing to do.
The girl that I thought was untrue,
really loved me - boo,hoo,hoo."

Rick sa...

Det säger du bara för att du själv ägde den nedre orangea plattan!

Mats B sa...

Jag måste testa dillkaviar. Däremot gör jag tummen ner för kaviar/ost-blandningen.

Även jag lägger min röst på det oranga omslaget.

Missade helt bloggnamntävlingen. Men "Bloggjäveln" är ett tungt namn. Alternativt bara "The Blogg", bloggarnas motsvarighet till The Band. Gubbigt, ibland grinigt, ibland mysigt.

Underbar bild på Leopoldo Lupque! Vilket stenhårt lag Argentina var 1978. Liknade mer gerillakrigare än fotbollsspelare. Visst var det Lupque som spelade på topp med Kempes, eller minns jag fel?

Näsan sa...

Det övre omslaget är coolare! (Det är det jag har). Men det nedre känns mer "original" eftersom Solle hade plattan först... Var på Junselelägret 78. Alla vi pójklagsspelare blev indelade i lag med VM namn. De bästa typ Johnny Dahlbäck, Jocke Persson, Björn Holmström osv var Argentina. Vill minnas att vårt lag (som inte innehöll de bästa spelarna) fick vara Mexico. Som inte tog en poäng 78 vad jag minns. Vi tog inte heller några poäng ("Junsele Mexico" alltså).

Rogga S sa...

Dillkaviar - nej tack.
Är jag sugen på kaviar så äter jag kaviar - och blandar inte in grönsaker.

Tror tyvärr att det coolare nedre omslaget var för den amerikanska utgåvan...

Vad lustigt att de lite bättre spelarna blev just namnkunniga Argentina...

Clas sa...

Jävlar vad bra Lindberg och Wickmans platta "Vita lögner + svarta ballader, volym 1" är!

Grattis Näsan, I did my very best. Ska bli spännande att se hur det går mellan Rick och Rogga S.

Rick sa...

Är dill en grönsak? Jaha, där ser man...

Näsan sa...

Svår omgång Clas! Nu väntar jag på att Rogga skräller mot Rick...

Rogga S sa...

Nej det är nog allt en växt - som dock inte gifter sig särskilt bra med kaviar.

Dill
Rike: Växtriket
Division: Fröväxter
Underdivision: Gömfröväxter
Klass: Trikolpater
Familj: Flockblommiga växter
Släkte: Dillsläktet

Näsan sa...

Grönsaker är väl växter, allt som växer är växter för mig. Och kyckling är inte kött...

Clas sa...

Är dina barn växter?
Vad är kyckling i din värld?

Öjje sa...

Matthew Sweet har växt.

Näsan sa...

Mina barn är världens vackraste blommor. Kyckling är fågel, inte kött... Tyvärr har jag precis som Matthew också växt...

Clas sa...

Fågel är inte kött...hm...okej...den logiken känns på nåt sätt okej för den här bloggen.