onsdag, mars 03, 2010

Underskattade Raketer

Raketerna har kommit på tal på bloggen och då är ett inlägg om sveriges kanske mest underskattade band på sin plats.

När jag genom åren lyssnat igenom LPn och miniplattan så har det alltid slagit mig att produktionen varit underbar, låtarna har hållit mycket hög klass och att Hasse Edström sjunger på ett mycket behagligt avslappnande sätt. Nästan som om han halsov framför mikrofonen. SVT sände under 80-talets mitt en film om Raketerna som hette "Hemligheten". Den skulle jag gärna se igen. Någon som minns den?

Ö-viks bandet Kabel Kabel hade faktiskt "Ståplatsbiljetten" på sin repertoar.

13 kommentarer:

Urban sa...

Jag gillade också Raketerna. "Var är vargen" är deras bästa.

Keep up the good work.

Mats B sa...

Världens bästa platta släpps på nytt! Jag har själv skrivit upp mig för en "Super deluxe edition". Nördfrossa!

http://www.mojo4music.com/blog/2010/02/rolling_stones_exile_on_main_s.html

Arvid sa...

"Hear you howlin',
Hear you howlin',
I can hear you crawl in the night"

Rogga S sa...

Fick ståpäls bara jag läste om vad som ingick i "super deluxe package".

Clas sa...

Rolling stones?

Rogga S sa...

Yes, så heter bandet som gjort skivan!

Clas sa...

Åh fan...

Mats B sa...

Ser grymt mycket fram emot premiären av Pluras och Scoccos program. Det blir fint att se Håkan Hellström baka en jordgubbstårta och sjunga "Ta min hand" i höga toner. Plura och Håkan, fadern och sonen.

Rogga S sa...

Trailern är mycket lovande med Plura i bar överkropp.

Tack än en gång för Wilcosamlingen Matte B. Den går varm i bil & hem.

Urban sa...

Kul att ni tar upp band som jag gillar och känner igen. Rolling Stones cover på "satisfaction" är nästan lika bra som originalet.

Keep up the good work.

Clas sa...

Skönt Pluracitat angående att inte alltid vara på topp som låtskrivare:
"Ibland tappar man fokus. Annat kommer in i ens liv. Man träffar en tjej...man köper persienner..."

Näsan sa...

Rogga: "Det finns inget att göra i den här jävla förorten (Kroksta). Det finns ingeting här för oss. Nä ursäkta jag överdrev lite grann vi kan ju delta i Ungdomens Röda Kors (Revyn)"

Urban sa...

Jag älskar Plura. Cornelis cover av Eldkvarns "Trasiga skor" är helt ok.

Keep up the good work.