tisdag, september 13, 2011

Borste

Vi fortsätter med tema Stenis minst en dag till i alla fall.

Mooney Suzuki nämndes i förbigående i ett inlägg för någon dag sedan och det räcker för att jag ska slänga in en bild på det ypperligt coola New York bandet som visste hur en gitarr skulle hanteras och låta. 

Jag fick aldrig tillfälle att se Mooney Suzuki live men ett band i samma genre som jag däremot såg var Nya Zeelänska The Datsuns. De spelade förband till Von Bondies på Kägelbanan och var inte lika träffsäkra som Mooney eller Von Bondies men de hade en attityd som Dregen skulle varit stolt över.

Här ses Modos tränare Ulf Samuelsson tillsammans med legenden Wayne Gretzky. Ulf har öronsnäcka, Wayne har det inet. Varför då?
Elitserien tjuvstartar ikväll och vad ska vi tro om Modos chanser? Är det äntligen dags för ett slutspel eller är det äntligen dags för en nedflyttning?

2 kommentarer:

Mats B sa...

Fredde Norberg rapporterar just nu från Malmö: "Israel spelar med band. Det är jag, min polare och 7 gråhåriga gubbar. 30 min till spelning."

Rick sa...

Jag tror Akkurat blir fullsatt på söndag. Han spelar kl. 14.00 på Fönstret på Ringvägen samma dag.