tisdag, juni 30, 2009

Black Christmas

Hur många är det som kan nämna en låt med Beasts Of Bourbon?


Jag har tjatat om Neil Young ett tag nu och jag kan inte låta bli att nämna "Lookin´for love" från albumet "Zuma". Så bra som musik kan vara.


Min cykel gnisslar förskräckligt. Jag har försökt med 556 men det hjälpte föga.



"Black Christmas" heter en skräckklassiker från 1975. Den svenska översättningen var "Stilla natt blodiga natt" och filmen var riktigt otäck om jag minns rätt. Du hittar en trailer här.

10 kommentarer:

Clas sa...

Menar du Beasts of bourbon?

Rogga S sa...

"Lookin´for a love" är bra men "Don´t cry no tears" och framför allt "Through my sails" från samma platta är ännu bättre.

En annan bra låt är Kinks "Lola"...

Rick sa...

Hela Zuma är ett exempel på lysande låtskriveri.

"Lola" med Kinks är också bra, Pelle H lär jubla nu.

Mats B sa...

För att inte tala om "Cortez the killer". Mr Lundell gjorde faktiskt en bra version av "Lookin´for love" på Sweethearts-plattan, "Jag har letat hela vintern".

"Zuma" - cool titel!

Min Neil Young-spellista i iPoden har lansering ikväll. Grannen kommer över och dricker öl. Kanske klipper jag av ett band och håller tal.

Rogga S sa...

Oj vad Nille, som han numera kallas, dominerar denna sommar!

Blev riktigt biosugen av den mysiga trailern Rick.

Ur dagens ÖA:

GB-gubbe blev stöldgods

Köpmanholmens idrottsplats är numera en GB-glassgubbe mindre.
Glassikonen har på ett okänt sätt försvunnit från platsen, och händelsen har anmälts som stöld hos polisen i Örnsköldsvik.

Rick sa...

En försvunnen GB-glassgubbe får mig att tänka på Ajvide-Lindqvists "Människohamn"...otäckt.

Mats B sa...

I slutet av 80-talet snodde Gögga en GB-glassgubbe då han vinglade hem från Statt. Det skulle inte förvåna mig om han är en återfallsförbrytare. Näsans polissyrra borde snarast kolla upp hans alibi. Sätt Gögga bakom lås och bom, och kasta sen bort nyckeln (min farsas patentrecept mot tunga brottslingar).

clas sa...

Lundell har dessutom gjort en fin tolkning av "Cinnamon girl", "Min vandrande vän".

Clas sa...

Det är inte cykeln som gnisslar. Det är Neil Young som spelar gitarr.

Zacke sa...

Jackson Browne har ju också gjort "Take it easy".