onsdag, juni 17, 2009

Han var ju bra pa quiz i borjan...

Nu har jag lart mig att begreppet musikquiz kan innebara manga olika saker. Laget Faster Torborg blev aven denna gang oplacerade. Vi kunde dock vad alla medlemmarna i Backstreet Boys heter och vilket band Justin Timberlake spelade i innan solokarriaren. Precis som nar Stonefunkers ar i farten ar jag den svagaste lanken i ganget. Jag sager som PK / Han var bra pa quiz i borjan nu ar han tragisk.

Har borjat att lasa Cynthia Lennons / John. Intressant lasning med Liverpoolresan i minnet.

Efter att ha atit en mycket god kebab till lunch pa en restaurang som heter Makis har jag fatt Boney M pa huvudet. Tycka vad man vill om dessa tyskamimare men det fastnar pa gott och ont.

14 kommentarer:

Mats B sa...

I min ungdom trodde jag att Neil Young gjorde en cover på Boney M:s "Heart of gold" och inte tvärtom...

En gång åkte jag buss från Indien till Nepal på galet slingriga vägar högt högt uppe i Himalaya. Hela tiden spelades Boney M i bussens högtalare, och jag tänkte - Fan Mats, du kommer att dö till Boney M:s musik. Hur coolt är det?!

Har någon nämnt hur fantastisk Neil Young var i fredags?! "Mansion on the hill"! Archives beräknas dimpa ner idag i min brevlåda. Jag har just förstärkt den för att klara tyngden.

Flyg snarast ner resten av Stonefunkers till Kreta och quizarna!

Rogga S sa...

När blir nästa quiz för Funkers tr - september?

Trodde det var regnvatten i ansiktet under Neils "Unknown legend" innan jag insåg att det var tårar.

Nu laddar vi på inför en annan fin farbror som kommer på besök på onsdag - Stephen Patrick Morrissey.

Phoenix på Debaser lördag den 7 november - trevligt.

Mats B sa...

Phoenix på Debaser - sign me up! Och en lördag dessutom.

Rick sa...

Nu tycker jag att vi avslutar detta tjat om Neil Young har och nu...

Rogga S sa...

Nog om Neil.

En annan fin grupp som gjorde bra ifrån sig var Pixies. Härliga versioner, med hög distinkt Kim Deal-bas, av klassiker som "Wave of multination, "Here comes your man" och framför allt "Monkey gone to heaven".

För övrigt spelade den gamle Rick-favoriten Ed Kuepper gitarr med Nick.

Mats B sa...

Bara en sak till. Boxen har anlänt Kummelnäs. Två grannar hjälpte mig bära upp den till stereon.

Nu, NnNnNnog med NnNnNnNeil!

Rogga S sa...

Först kom väl bilen med skylten "Bred last" och sedan kom lastbilen med boxen.

Clas sa...

Neil Jung

Clas sa...

Kan vara lite intressant att veta VEM av er som kan namnen på alla medlemmar i Backstreet Boys.

Näsan sa...

Messet från Solle med texten: "Pocahontas jag gråter..." Var underbart samtidigt jävligt jobbigt. På konsertfronten här i Övik kan jag meddela att Bo Kaspers ger en gratiskonsert den 7/7. Ska jag signa upp Dig, Bagger?

Rogga S sa...

Glöm inte Skulefestivalen 3-4 juli!

Clas sa...

Har roat mig med att gå igenom runt 150 plattor, kopierat ner favoritlåtar som ska landa på blandplattor. Alla dessa låtar har jag samlat i en mapp som fått namnet...Ö-VIK. Måste höra med min terapeut om jag verkligen ska fortsätta läsa den här bloggen...

Mats B sa...

Rätt som det är har du köpt en trea i centrala Ö-vik, hänger med Näsan, håller på Modo och lyssnar nonstop på Eldkvarn.

Dylans "Beyond here lies nothin´" är ju en förbannat cool låt. Jag får vibbar av The Wires signaturmelodi.

Trevlig midsommar på er alla, nu går vi till ett gathörn och sen går vi tillbaka.

Rick sa...

Det var Ellen och Martin som kunde alla namn. Hur vanga Eldkvarn latar ar med pa dina blandskivor Clas? Hur manga Jackson Browne?

Bra forslag Mats B, jag gar till hornet 53rd and 3rd och tillbaka.

Pa tal om Bo Kaspers, visste ni att Bosse och min fru laste spanska tillsammans pa gymnasiet?