onsdag, juni 24, 2009

Fyra herrar och en apa

Ikväll ska jag på Morrisey konsert. Blir det Moz eller blir det MoZzZz?
Brukar det inte vara finansiella svårigheter när det gäller svenska film? Verkar inte så, för på fredag är det nämligen premiär Johan Falk "från succén Livvakterna är tillbaka". När var Livvakterna en succé och vem vill se Jakob Eklund på film igen? Johan EklundZzZzZzZz.

Sångaren från The Hormones, Marc Carroll har släppt ett nytt album, "Dust Of Rumour" som är minst lika bra som de tidigare plattorna denne herre släppt. Jag kan höra sånger Teenage FC skulle kunna ha gjort under sina glansdagar. Lyssna på honom här.

Såg ett avsnitt av Trazan & Banarne i morse. Lysande!

17 kommentarer:

Rogga S sa...

Vill inte vända upp och ned på din barndom Rick, men Banarne är bara utklädd till apa.

Rick sa...

Precis och det var därför jag döpte inläget till "Fyra herrar och en apa" och apan som jag menade var då alltså Klasse Möllberg och inte Jakob Eklund.

Oj, nu var det kanske jag som vände upp och ner på din verklighet!

Rogga S sa...

Möjligen hade det varit mer lämpligt med rubriken "Fem herrar, varav en utklädd till apa" (det är ju som, sagt ingen apa på bilderna).

Mats B sa...

Lustigt att Banarne dyker upp. Jag fick på Midsommarafton höra en del historier hur apan/Klasse uppträtt på Postens årliga julfest. Då var det tur barnen gått och lagt sig...

Ha så kul på Moz ikväll och undvik spotlights riktade mot er. Ta inte på er några kläder som ni haft i närheten av en grill för Moz har tydligen superkänsliga näsborrar.

"Jag är dina drömmar, jag är den som aldrig säger nej.
Jag är apan som liknar dig.
Jag är lyxvarianten, jag är färgen i filmen om ditt liv.
Jag är apan som liknar dig."

Rick sa...

Egentligen borde jag har döpt inlägget till "Fem herrar, varav en är utklädd till apa och en är utklädd till hula hula dansös".

"Jag är dina drömmar, jag är den som aldrig säger nej.
Jag är apan som liknar Klasse Möllberg.
Jag är lyxvarianten, jag är färgen i filmen om ditt liv.
Jag är apan som liknar Klasse Möllberg."

Rogga S sa...

Eller "Fyra herrar och Klasse Möllberg"

"Ge apan i dej en chans,
ge gärnet i en djurisk dans,
och glöm inte bort var Klasse Möllberg kommer ifrån.

Rick sa...

Eller "Morrissey, Jakob Eklund, Marc Carroll, Lars Åberg och Klas Möllberg"

"Ge Klasse i dej en chans,
ge gärnet i en djurisk dans,
och glöm inte bort var Klasse Möllberg kommer ifrån.

Rick sa...

"Tänk om jag hade en liten, lite Klasse umba, umba, fallerallerej"

Apan sa...

Två män och en halsduk späker på med guttaperrkagummigalosch. Lysande!

Clas sa...

Har varit i Borås Djurpark idag. Där fanns det apor. Med andra ord...En Classe och en jävla massor apor.

Rick sa...

På besök i Borås djurpark...OK.

Clas sa...

Var där med jobbet. Det var varmt och ganska trevligt.

Rick sa...

Björntjänsten alltså!

Näsan sa...

Vill minnas att jag och Rogga lekte Trazan och Banarne i mina småsyrrors lekrum. (Solax var apan). Vill inte försöka minnas hur gammal jag var då vi lekte det...

Rick sa...

"Tänk om jag hade en liten, lite Rogga umba, umba, fallerallerej"

Rogga S sa...

Undrar om inte jag var på väg in i tonåren...

Rick sa...

Underbart!!!