onsdag, juni 03, 2009

Sju stycken har nu röstat

Sju stycken har nu röstat på sina Beatlesfavoriter och ställningen är:

10 poäng
Nowhere man
I am the walrus

9 poäng
Strawberry fields forever
Tomorrow never knows

7 poäng
I saw her standing there

6 poäng
Here comes the sun

5 poäng
Any time at all
And your bird can sing

4 poäng
Penny lane
Drive my car
Octopus's garden
Please Mr Postman
Taxman

3 poäng
Ticket to ride
Being for the benefit of mr. Kite
A hard day´s night

2 poäng
Here, there and everywhere
Let it be
Twist and shout
She loves you
Paperback writer

1 poäng
I´m only sleeping
Maxwell's silver hammer
Twist & shout
I´ll be back
Help

9 kommentarer:

Mats B sa...

1. Ticket to ride
2. Don´t let me down
3. I feel fine
4. Drive my car
5. You´ve got to hide your love away

Angående ett tidigare inlägg, jo, jag gillar Brooklyn Lager. Fem tunga skäl:

1. Den är god
2. Får mig att minnas roliga NYC-besök
3. Brooklyn Lager är Pat Kenzies favoritöl och för ett Lehane-fan är det stort.
4. Brooklyn låter coolare än Mariestad
5. Etiketten är snygg och B:et står för mitt efternamn

Urban sa...

1/Strawberry fields forever
2/Back in the USSR
3/A day in the life
4/Ticket to ride
5/I feel fine

Marcus sa...

Urban who?

Rick sa...

Marcus who?

Urban sa...

Jag är en music lover som gillar allt från Swing till klassiskt. Har inte missat ett Melodikryss de senaste 23 åren och lyssnar gärna på Beatles till eftermiddagskaffet.

Zacke sa...

ZzZzZzZzZzZZzZzZzZzZzZZzZzZzZzZzZZzZzZzZzZzZZzZzZzZzZzZZzZzZzZzZzZ...

Öjje sa...

Här är min lista:

1. Little child
2. Another girl
3. Dizzy miss Lizzy
4. Tell me why
5. Tell me why

Jöjje sa...

Urban, så du är en sån där "swing-pjatt?"

Min lista:

1/Helter skelter
2/Taxman
3/Love me do
4/No reply
5/Mean mr Mustard

Snacka Gojje sa...

1. And your bird can sing
2. Twist & shout
3. And your bird can sing
4. A hard day´s night
5. No reply