onsdag, juni 10, 2009

Vem är den goaste gubben?


Var hos naprapaten i morse och vaden fick sig en omgång. Nu ömmar det rejält.

Har börjat att läsa Mons Kallentoft - Midvinterblod. Svenska deckare hör sommaren till även om denna sommar hitills mer kännts som en kall höst.

Börjar 11.00 idag och jag hörde att det fanns smörgåstårta kvar. Vilken öppning den kan bli på denna arbetsdag!

Morgonens musikaliska del har Van Morrison stått för i form av
Beautiful Vision från 1982 och No Guru, No Method, No Teacher från 1986.

Vad kan sägas om kvällens match? 1974-gänget slog Malta hemma med 7-0 när det begav sig. Kommer Tobias Hysén att få kliva in? Jag tror det behövs lite goa´gubbar för att lätta upp stämningen. Vem är förresten den goaste gubben utav Tobias och pappa Glenn?

17 kommentarer:

Clas sa...

Heter man Glenn är man goast!

Näsan sa...

Årets inbjudan med armbågen har Gråskallen Lagerbäck stått för! Tobias är skyttekung i Allsvenskan men inte aktuell för VM kval. Markus Rosenberg går sönder innan Danmark matchen, Tobias är ändå inte aktuell. "-Vi har tillräckligt med spelare ändå" säger Greyhead. Sen dör Henkes bror, då ringer Hysens mobil på semester i Bulgarien. "-Nu får Du vara med". Undrar vad Tobias flickvän sa om landslagsledningen när pojkvännen packade väskan och bröt sin semester... Bäverdödarnas lagledning jobbade proffsigare på sin tid!

Clas sa...

Att man är skyttekung betyder ju inte att man automatiskt bör ha en plats i landslaget...

Gråskalle by the way?

Näsan sa...

Clas du måste få bloggens titel "Missförståndets Mästare"! Eller gör Du så bara för att retas... Jag sa inte att man ska ha en plats i laget för att man är skyttekung. Men håller man inte måttet jämfört med bänknötare ute i Europa, så behöver man inte ta in honom i elfte timmen. Dvs bjuda in med armbågen, som jag sa. Gråskallen är Afton-bladets "smeknamn" på Lagerbäck. Förmodligen för att han är gråhårig...

Rick sa...

Härligt grabbar!

Näsan sa...

Tack Svin-Rick! När lyfter planet mot Kreta. Sköter du bloggen från laptop på stranden?

Rick sa...

Runt 5.30. Jo, bloggen tar aldrig semester. Det finns säkert en dator på hotellet.

Rick sa...

Årets inbjudan med armbågen trodde jag var menat till den armbåge ZzZzZz gav dansken i lördags... Att inte ens det gula kortet kom fram där är en gåta. Men man kanske har fördelar om man vinner skyteligan i Italien, vad vet jag.

Steffes syrra sa...

Glenn var väl en riktigt go´gubbe för en 15-20 år sedan nu är han väl mest en gubbe.Näe..han ser rätt bra ut fortfarande.Sonen har väl inte riktigt kvalat in i den kategorin (ännu).

clas sa...

Jag? Retas? Inte då! Min kommentar var bara en ironisk bredsida adresserad Zlatan.

I övrigt kan jag tillägga att jag skalade av mig håret idag. Högg av rejält men måste nog ändå betraktas som en gråskalle.

Rick sa...

Ett klokt beslut min gode vän.

Näsan sa...

Armbågen från Zlatan var solklart rött kort (Jag är ju själv fotbollsdomare). Det underbara var att kommentatorn kallade det "-Riktigt fult!", men bisittaren ville jämställa det med knuffen i ryggen Zlatan fick i början på matchen. Stor komik! Underbar seger igår, med Elms klack till Kung Zlatan, och hans ytterfotsavslut som största behållning!

Rick sa...

Han gjorde väl en liknande grej igår med handen i ansiktet på en maltes. Så ska en lagkapten uppföra sig.
Ja, jag håller med, han måste ju vara kung då han gör mål på Malta efter dryga 500 minuters måltorka.

Mats B sa...

Matchen var väl ingen höjdare, men skönt med seger och de sista två målen var vackra. Isakssons spel med fötterna! Jag får panik (och även Isaksson) varje gång han får bollen. Min mormor har bättre känsla. Och äntligen ett offensivt ytterbacksspel, Safari värmde mitt gamla ytterbackshjärta. Nu håller jag tummarna att Barca köper Kung Zlatan (trots måltorkan). Vilket lag! Då blir det till att bänka sig i La Liga-soffan. ZzZzZzZ på er!

Näsan sa...

Zzzzlaaataaan är zzzååå zzzuveeräänt bra!!! Däremot påminner Isaksson om vår gamla målvakt Syntharn. Panik var ordet! Hur är vädret i Grekernas land Kung Svin Rick?

Rick sa...

Vädret ska visst vara bra enligt alla prog(nose)r. I morgon vid denna tid vet jag bättre.

ZzZzZzuverän luff.

Clas sa...

Barca behöver inte Zlatan. Men Öis behöver visst förstärkning...