tisdag, juni 02, 2009

Nowhere Man

Ställningen efter 5 st röster i Beatles omröstningen är enligt följande:

10 poäng
Nowhere man

9 poäng
Strawberry fields forever

6 poäng
Here comes the sun

5 poäng
Tomorrow never knows
I am the walrus

4 poäng
Penny lane
Drive my car
Octopus's garden
Please Mr Postman

3 poäng
I saw her standing there
Ticket to ride
Being for the benefit of mr. Kite

2 poäng
Here, there and everywhere
And your bird can sing
Let it be
Twist and shout
She loves you

1 poäng
Taxman
I´m only sleeping
A hard day´s night
Maxwell's silver hammer
Twist & shout

Innebär detta att Nowhere man är Beatles bästa låt? Ska Clas och Näsan´s gemensamma cup gå hem? Svaren hittar du fortsättningsvis på bloggen.

Här får du höra hur vår favorittrubadur tolkar den just nu ledande Beatles låten

Är det inte dags för bröderna Mats att kliva in i handlingen?

8 kommentarer:

Mats N sa...

1. Any Time At All
2. I Saw Her Standing There
3. And Your Bird Can Sing
4. A Hard Day's Night
5. I'll Be Back

Anton sa...

1. I am the walrus
2. Tomorrow never knows
3. Taxman
4. Paperback writer
5. Help

Näsan sa...

Att Beatles körde covers på 60-talet känns inte särskilt sensationellt konstaterande. Inte helller att Clas skulle kommentera det faktum att jag valde såna låtar. Jag står för min lista rakt av. Volleyboys erbjöd mig en gång att köra gästsångare på en Clashlåt, och valet föll på "I Fought The Law"... I rest my case!

Näsan sa...

Trubaduren ser ut som han ska spy när som helst, i varje låt han tolkar. Klockren analys av Clas!

Clas sa...

"I fought the law" är ingen Clashlåt.

Rick sa...

Vem är Anton? Besläktad med Urban?

Clas sa...

Anton heter Roslund i efternamn och är min son. Okej att han lämnar sin lista? Räknas han? Nej, han är inte besläktad med Urban.

Rick sa...

Jag anade att det var han men man kan ju aldrig vara säker. Visst är det ok att han lämnar sin lista.