fredag, oktober 05, 2012

Engelbert Humperdinck - del fem

Tänk vad man glömmer!
Eller var det för att jag somnade till jag inte kommer ihåg denna balladbagatell? Jag minns helt enkelt inte och det är i sammanhanget helt ointressant egentligen. Det intressanta med detta är att här slutar vår fantastiska resa med Engelbert Humperdinck. Vi har gått från låten som knockade alla hemmafruar och gjorde Engelbert berömd som mannen som brädade The Beatles, till låten som fick en bloggredaktör att somna. Om "Strawberry Fields/Penny lane" är världens bästa singel sån kan mycket väl "Love will set you free" vara den sämsta. Nu känns det som om jag förstör lite av den goda Humperdinck stämmningen som rådit på bloggen under veckan och det vill jag verkligen inte göra. Lite av "Upp som en sol..." känns det som. Inte alls min mening. Sorry...

Inga kommentarer: