torsdag, oktober 18, 2012

Grodor

Blev bara så fruktansvärt sugen på att klottra ner några sportgrodor jag hittade på nätet.
Vad sägs om dessa!

"Det bästa laget kom etta och det nästa bästa laget kom tvåa." - Örjan Blomqvist, skidkommentator

"Nu tar finskorna av sig på häcken!" - Åke Strömmer under finnkampen

"Nu har vi säkrat framtiden både bakåt och framåt" - Thony Lindqvist, tränare i SAIK-bandy

"Har det gått sönder en stol? Vilken otrolig dramatik! " - Thommy Engstrand

"Hela bollen måste ligga stilla innan frisparken får slås... " - Sven-Göran Eriksson

"I det här partiet gäller det att åka så fort som möjligt!" - Stig Strand, Alpina VM Spanien -96

"Hur länge sitter en dålig pil kvar i huvudet?" - Radiosporten intervjuar bågskytten Magnus Petersson

"Om bollen går under ribban, så blir det säkerligen mål! " - Ove Kindvall

"Det jag inte kan påverka, det kan jag inte göra nåt åt" - Mats Jingblad

"Jag tror på uddamålsseger... mitt tips, nja... 4-2!" - Martin Olofsson inför VM-finalen i Innebandy

"Regerande mästarna HIV 71 blev igår utslagna ur SM-slutspelet av MoDo." - Malou von Sivers

"Jag kände att jag aldrig haft ett så bra skjut på flera år" - Magdalena Forsberg i Sportnytt efter sitt andra VM-guld i skidskytte.

Inga kommentarer: