torsdag, oktober 04, 2012

Engelbert Humperdinck - del fyra

Engelbert! Engelbert! Engelbert!
Bara namnet Engelbert får min fantasi att sätta igång tankar om svävande, smokingbeklädda änglar bland molnen och om Bengt Magnussons skäggiga ansikte. Varför Bengt dyker upp förstår jag inte men han är där i alla fall. 1968 var slutet på Engelberts karriär, åtminstone om man tänker på listettor. Fyra ettor på två år är det inte många som kan ståta med. Vem skrev denna låt då? Ja inte vet jag! Hittade tyvärr ingen information på Wikipedia. Bra låt även detta!

3 kommentarer:

Rogga S sa...

Årets kulturgärning Rick! Fantastisk röst, refrängburna låtar och han var jävligt snygg under dessa fina år.

Rick sa...

På något sätt förstår jag att Engelbert var listetta när Beatles egentligen borde varit det å andra förstår jag det inte. Men visst Rogga, Han var både snygg, stilig och hade en fantastisk röst. Något alla hemmafruar föll för (och därav hans höga listplacering kan tänkas...).

Näsan sa...

Var det inte så att Dorran hade skivor med den gode Engelbert?