lördag, april 12, 2008

The Quarter After


Kick Back på Tantogården igår. Klart bäst var countryversionen av Sator´s "I wanna go home"!
Sångaren och min gode vän Anders Hellström är en upplevelse att se på scenen!!!

Jan Stenmark är en mycket rolig herre med fantastiskt underfundiga texter till bilder och teckningar. Jag blir alltid fulliskratt och undrar hur han tänker när han skriver texterna. Och var hittar han alla bilder?












Jag plockade fram Eldkvarns "Svart Blogg" från ifjol. Lyssnade mycket på den förra våren och sommaren och den var minst lika bra nu. Plura ska visst ha skrivit en bok som nyss släppts.

Kvällens "Sixties" på svt1 kl. 21.00 ska bl.a. innehålla Bee Gees. Gruppen som gjorde fem st. underbara popplattor i slutet på 60- och början på 70-talet, vilka jag bara måste få rada upp här nedan:






1st (1967)
















Horizontal (1968)















Idea (1968)















Odessa (1969)
















Cucumber Castle (1970)





The Quarter After debut(?) platta från 2005 är underbar Byrds/psychedelisk pop. Surfar på Paisley Undergrounds andra våg tillsammans med band som The Tyde och Beachwood Sparks.
Den nästan 12 minuter långa "Too Much To Think About" skulle få Timothy Leary att gå igång. Turn on, tune in, drop out...

Ikväll sänder Fyran "En Officer Och En Gentleman", det var längesen nu!!!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Alla låtar över tre minuter är en rockopera.

Rick sa...

Då är "Too Much To Think About" en jävligt bra rockopera!

Anonym sa...

Har plattan och jag tycker det är seeeeegt som Konsumkola.

Plura kan få spela back bakom Kent, Ledin och Winnerbäck.

Jan Stenmark däremot är ALLTID att räkna med. Suverän!

För övrigt fyllde jag 44.

Rick sa...

Är det "Svart Blogg" plattan som är seg?

Jämför du Plura med Ledin? Sätter du Lundell som back bredvid Plura?

44? Du skojar!!!

Anonym sa...

Det var väl inte så farligt Clas...att avslöja sin ålder ;)

Anonym sa...

Jag jämför ingen på något sätt. Satte bara honom på backplats, sen får ju du dra vilka slutsatser du vill av det.

Lundell...nej, jag ger mig inte in på det spåret.

Klart jag skojar!

Anonym sa...

Bee Gees "Cucumber Castle" - vilket underbart omslag!

Rick sa...

Den är fin. Jag gillar också det psychedeliska "Idea" omslaget.