torsdag, maj 08, 2008

Ambient 1


6 kommentarer:

Rick sa...

Är det någon som har kommit på att klicka på Ambientbilden?

Anonym sa...

Liiite speciellt...eller?

Anonym sa...

Jag har faktiskt den där plattan. Det fanns en tid då...nja...kan väl bara säga att jag fann Brian Eno ganska intressant där ett tag. Det är han väl i och för sig fortfarande som ljudbyggare men då var det nått annat. Lyssnade mycket på "Before and after science" som kom -77. Jag har faktiskt förstautgåvan som innehåll fyra målningar av konstnären Peter Schmidt. kanske skulle hänga upp dem på väggen igen...

Rick sa...

Du är överraskningarnas man Clas! Visste inte att du och Brian varit polare ett tag!

Brian Eno är inte någon jag lyssnar på varje dag men varje gång jag plockar fram hans plattor fyller de en funktion.

Anonym sa...

Jodå, en del av hans gamla soloplattor tuggade man allt i sig som svårmodig tonåring. Var dock aldrig speciellt förtjust i Roxy Music. Och jag har nog en del andra överraskningar i städskåpet som skulle göra dig aningen förvånad...eller inte.

Anonym sa...

Visst är ambientplattorna med Eno helt ok, dock inte samma höga nivå som hans underbara och småtokiga solodebut "Here come the warm jets"(-73) och det rytmiska worldmusicsamarbetet med David Byrne i "My life in the bush of ghosts" (-81).