torsdag, maj 01, 2008

Demonstration

Bloggen demonstrerar idag emot att Beatles inte finns kvar, att Hemköps dillkaviar säljs i för små förpackningar, att det finns pollen, att plastpåsarna på Willys har blivit tunnare, att sommar os bara är vart fjärde år, att vi fick stå på popquiz, att Tomas Andersson Wij´s senaste platta inte höll hela vägen, att vägtullarna inte är fler, att sitaren inte var ett skolinstrument som blockflöjten var på 70-talet, att pasta blir för sladdrigt om man kokar den för länge, att det alltid rinner ur senapstuben/flaskan i början, att man inte vinner på varje trisslott...

Vilken är den godaste frukten egentligen?

Banan?


Mango?


Äpple?

23 kommentarer:

Anonym sa...

Har man inte mer att protestera över tycker jag nog att man ska krypa tillbaka under täcket...

PÄRON!

Rick sa...

Jag tycker att det är en hel del jag demonstrerar mot.

Aktuell fruktställning:

Päron - Alla övriga frukter 1-0

Anonym sa...

Din vardag måste kännas väääääldigt tung Rick.

Rick sa...

Det är inte så farligt.
När det känns för tungt då plockar jag fram mina Winnerbäck plattor och livet känns mycket lättare.

Rick sa...

Det går FRUKTansvärt trögt när det gäller omröstningen av godaste frukten. Kom igen nu bloggare!!!Jag lägger min röst på ananas.

Aktuell fruktställning:

Päron - Ananas 1-1
Alla övriga frukter 0

Anonym sa...

Avocado säger jag.

Rick sa...

Jag blir tveksam här. Enligt Wikipedia är avocado en stenfrukt eller en grönsak...Men, vi låter udda vara jämt och godkänner din röst.

Aktuell fruktställning:

Päron 1
Ananas 1
Avocado 1
Alla övriga frukter 0

Spännande! Kom igen ni andra också.

Anonym sa...

Hur var det med din frukt allergi förresten? Något du fortfarande lider av?

Anonym sa...

Men va i helvete??!! Först vinner Chester frågetävlingen fast han inte hade en siffra rätt och nu räknas plötsligt avocadon in bland frukterna??!! Det här går ju inte!!!!! Rick's trovärdighet som domare är för alltid skjuten i sank. Men okej...i så fall tar jag bort min päronröst och röstar på chokladglass!

Anonym sa...

HAMMARBY MÄSTARE I HANDBOLL ÄNNU EN GÅNG!!! HURRA!!!!!!

Rick sa...

Det är helt OK med min fruktallergi. Det gäller bara att unvika frukterna. Hur är det med dina eksem?

Ja att Chester vann frågetävlingen var ju en sensation i sig. Att domaren i denna tävling godkänner avocado som frukt är ju också en sensation i sig. Jag, liksom du, undrar hur detta ska sluta! Tävlingen fortsätter i morgon i alla fall. Spännande värre!!!

Att Hammarby skulle vinna handbollsen var ingen sensation. Det är mer sensation att de aldrig vann i bandy!

Anonym sa...

Äpplen!

Anonym sa...

Stffes syrra har aldrig haft eksem.Däremot röda hund och mässling.Räknas det?

Anonym sa...

Kalla mig förutsägbar och tråkig men jag lägger min röst på ÄPPLE. Jag förstår att Adam och Eva inte kunde motstå den frukten. Dessutom låg Beatles på Apple!

Anonym sa...

Mest överskattade frukten är förresten Papaya.

Anonym sa...

Ge Mats B priset direkt! Gör man kopplingen Beatles - äpple finns det inte mer att diskutera! Men domarn kanske väntar på att någon ska rösta på yllevante och på så sätt hitta en vinnare?

Röda hund, allergier, eksem...själv har jag astma så det låter som om jag går omkring med rundgång i bröstet så här års.

Anonym sa...

Skulle yllevante vara en frukt??? Jag skulle inte tro det....

Anonym sa...

Kan avocado vara en frukt kan yllevante vara det också!

Anonym sa...

Nä, där går gränsen tycker jag.

Rick sa...

Clas, du tycker att jag ska ge Mats B priset i frukttävlingen! Det rätta borde väl vara att ge den vinnande frukten priset eller hur?

Anonym sa...

Det intressanta här är ju vad det är i pris? Vinner man en resa till Sydjemen? Ett tragiskt öde? Fyra hugg och en envis klåda? Lasse Kronérs plektrum? Benny Guldfots dojjer? Lars Orups gamla malätna boxer? En balja fylld med kräftor?

Rick sa...

Jag funderar på att sätta ihop ett specialpris bestående av avocadofyllda yllevantar. Nöjd Bo-Lolly?

Anonym sa...

Låter smaskens!