söndag, maj 11, 2008

Irokeserna anfaller

Steve Wynn´s nya album "Crossing Dragon Bridge" är hans bästa på länge. Efter en lyssning faller låtarna "Love me anyway" och "Bring the magic" mig bäst på läppen.


Ezrashefer kallar sig ovanstående trubador. Här gör han sin tolkning av Tom Petty´s "I won´t back down".

Jeremy gör ännu ett skivsläpp detta år och en dubbel denna gång! En CD med nyinspelat material och en med coverlåtar. Snacka om produktivitet! Lyssna på honom och köp hans skivor här eller titta och lyssna här.

För vilken gång i ordningen "Den sista mohikanen" visas på tv vet jag ej men jag fastnar varje gång och ser den till slutet. Scenen där Irokeserna ligger i bakhåll i skogen är fängslande.

Det känns som om det måste bli en indianspecial i bloggen snart!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Kände att det inte vara riktigt läge för en kommentar idag men... Little Gerhard med Den Siste Mohikanen kanske ge en viss inspiration inför kvällens film.

Anonym sa...

Indianerna

En å två å tre indianer
fyra, fem å sex indianer
sju å åtta å nio indianer
tio små indianer

Alla hade dom fjädrar på huvet
alla hade dom pil å båge
alla var dom stora och starka
för björnen skulle dom ta

Sch, sch, jag hör hur det brakar
Sch, sch, jag hör hur det knakar
Sch, sch, jag hör hur det brakar
för nu kommer björnen fram!

En å två å tre indianer
fyra, fem å sex indiander
sju å åtta å nio indianer
tio indianer sprang hem

Anonym sa...

Det verkar som om Clas tillbringat en del tid på verksamheter typ "Öppna Förskolan".Där sjöngs det en del sånger av den typen vill jag minnas.
Eller varför inte nynna på Jig´s (?)gamla slagdänga "Hallå du gamle indian"...

Anonym sa...

Jag jobbar till och från inom förskoleverksamheten, vilket Rick brukar håna mig för.

Anonym sa...

Ezrashefer eller Läder-Petty?

Anonym sa...

"Tuesday" är annars min favoritlåt med Wynn. Den harvade vi med Mopparna ett tag. Bra poplåt!