fredag, maj 23, 2008

Byte Hallsberg

14 kommentarer:

Anonym sa...

Ska jag till moster Elsie måste jag byta i Hallsberg.

Rick sa...

Bara namnet Hallsberg gör att man snabbt vill byta...

Anonym sa...

Dunk-dunk, dunk-dunk, dunk-dunk
kvinnan i kostym sa Hallsberg
efter visad biljettscen
en banan, blädderblad och vatten
hinner vi dit i tid
skrovel där under oss
kan man känna tiden i skakandet
har det sagts här eller står det ut
en lättnad att slippa renen
byte eller inte...vi kommer
längtan, väntan, vånda, ej honda
gråtrut och lotskatten
skruva dig loss ur helheten
nu spårar vi upp eller ur eller hem...i ur och skur...
kosta vad det måste vill.

Rick sa...

Av ingenting gör han mästerverk!!!

Anonym sa...

På 70-talet åkte mer och mindre nogräknade personer runt i en Hillman. Elfenbensvit. Med bruna galonsäten.

Anonym sa...

Det var en solig dag
Åsa och jag
Gick ut och gå
Bara vi två
En solig dag...

Rick sa...

iw: Säger du det!

eva: bra, men inte i Lage´s klass.

Lage: har du nåt med Familjen Blad på Talang 2008 att göra?

Anonym sa...

Jag känner bara till en Lage men den/det Lage(t)t törs jag inte nämna här. Jag gillar texten, speciellt sista raden; kosta vad det måste vill. Här uppe där jag bor säger vi Kosta vad det kosta vill (tillägger att Söderut, vid glasbruket säger dom visst Kosta Boda vad det kosta vill)

Ps! Phu vad många bokstäver för en ynka ordverifiering.

Anonym sa...

Eh...känns det inte liiiiiite rörigt nu?

Anonym sa...

Nädå, allt är glasklart!!!

Anonym sa...

Då tar jag semester ett tag. Behöver göra en genomresa. Ha't!

Anonym sa...

Semester? Inte med tåg va´?

Anonym sa...

Efter ett glas vin denna fredagkväll är det ju hopplöst att få till det där med ordverifiering.

Anonym sa...

Tåg, buss, cykel eller fötter.