söndag, maj 04, 2008

Teofilo Cubillas i snygg tröja

Kanal 1 hade den goda smaken att visa Scarface igår, där Al Pacino är underbar som Tony Montana.


Skulle inte den gamle italienska målvakten Dino Zoff kunnat vara Tony´s bror?

När vi ändå är inne på fotboll så kommer här några klassiska landslagströjorna genom tiderna:

Peru, här representerad av den Teofilo Cubillas. Den helvita tröjan med den röda revären. En klassisker!

Italiens klassiska blåa tröjor. Har funnits så länge som bollen varit runt. Roberto Bettega är mannen som hänger i luften.


Västtysklands vita med svart krage. Gert Müller, Der Bomber.

Jürgen Sparwasser DDR 1974. Mannen som gjorde målet i vinstmatchen mellan Öst och Västtyskland.

Frankrike och Platini. Inte lika coola som italiens matchställ men en klassiker.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Äntligen ett litet uns av mode i denna blogg.Härligt!!!

Anonym sa...

Detta har väl ingenting med mode att göra? Detta är mycket större än så! Titta bara på den italienska tröjan...ahhhh...större än livet typ!

En annan kanal hade dessutom den goda smaken att visa "Sea of love" igår. En annan bra rulle där Pacino briljerar. Även John Goodman och Ellen Barkin är bra i den. Min favorit med Goodman är annars "The Big Lebowski". Makalöst bra film!

Anonym sa...

*Skrattar högt* Visste att Clas skulle gå i gång på min kommentar.

Rick sa...

Jag har för mig att italienarna envisas att alltid ha långärmade tröjor, coolt. Jag är svag för den peruanska tröjan. Måste gå att hitta någonstans. Bland andra landslagströjor är skottlands cool. Teenage Fanclub hade sådana tröjor till salu på en konsert med eget klubbemblem; Teenage FC. Ångrar än idag att jag inte köpte någon. Köpte istället ett Posies T-shirt.

Anonym sa...

Ibland är det lite som roar...men kan jag göra någon glad så bjuder jag på det.

Anonym sa...

Jag har just slitit färdigt med min deklaration och blir nu gladare av blogginlägget "Teofilo Cubillas i snygg tröja". Vilken rubrik! Och en snygg övergång från Pacino - Zoff - klassiska fotbollströjor.

Cubillas var ruskigt bra! 10 mål totalt och på sjunde plats genom tiderna i målligan i VM.

Mina favorittröjor:
1. Italien
2. Argentina
3. Peru

Vem gör egentligen den svenska EM-låten i år? Har jag hört det och sen lyckats förtränga skiten? Är det Basshunters eller Tomas Ledins tur? Vem borde egentligen få uppdraget? Jag lägger min röst på Moneybrother eller Håkan Hellström, med Teddybears som outsiders.

Anonym sa...

Vore det inte skönt om vi slapp en EM-låt för en gång skull?

Rick sa...

Hur många går runt och nynnar på Staffan Hellstrands fotbollslåt idag? "Vi är svenska fotbollsgrabbar" med Åby och 74-gänget är den bästa som gjorts.

Vem ska få göra den i år?
För bloggens bästa hoppas jag att det blir Winnerbäck.

Anonym sa...

Näslund brukar nynna på Hellstrands fotbollslåt. Han hävdar att "Xplodera" är ett mästerverk. Klart det måste finnas en EM-låt!

Rick sa...

Näsan ja....

Jo, jag håller också på att det ska finnas en em låt.

Rick sa...

Jag känner att det får bli en VM/EM-låt special i morgon!

Anonym sa...

Jag har lusläst hela Internet men har fortfarande inte hittat vem som gör den svenska EM-låten. Har någon Lagerbäcks nummer?

Rednex kommer att spela in Tysklands officiella låt, "Football is our religion". Räkna alltså inte med något bra EM för tyskarna.

Markoolio kommer att göra Sveriges inofficiella EM-låt i samarbete med Aftonbladet. Finns det någon tävling eller evenemang som Markoolio inte lyckats lura sig in på...!?

Anonym sa...

Utan att föregå Mr Bloggos utlovade special om EM/VM-låtar så måste VM-90 särskilt nämnas. Då brände England och Irland till med fantastiskt bra fotbollslåtar med härliga videos - "World in motion" med New Order och "Jack´s Heroes" med The Pogues and The Dubliners. Toralooo!