tisdag, mars 11, 2008

Girl From Pluto

Förlust mot Timrå och en nöjd Challe Berglund i båset. Vet ej vilket som är värst. Nu blir det till att styra hjälmen så långt bak på nacken som möjligt.

Det yppades om att det var för lite fuzz och acid på bloggen så jag tänker bättra mig genast:


"In the revelation" med The Mauve från 60-talets andra hälft är en bra Byrdsflörtande poplåt. Finns med på den obskyra samlingen "Love For A Price - USA Garage Greatest 1965-1967".

Jag stod och valde mellan en pizza och en pastasallad med kyckling till middag igår. Det blev pastasallad.


Bengt Johansson och Varan tv har omnämnts. Kolla in: http://www.youtube.com/watch?v=hJzvXRl1TRk&feature=related , "och han där har jag döpt till Mats Olsson". Hur roligt som helst. Vill ni vara med från början och se den första videodagboken så hittar ni den här: http://www.youtube.com/watch?v=5jKF2Kv-Hbo&feature=related , "Här är ett kort på mig och Frändesjö när vi är ute och krökar"...

Reggie Knighton´s "Girl From Pluto" från hans självbetitlade första platta är värt att leta upp. En blandning av Flying Burrito Brothers och Tom Petty.



"A little bit o´soul" med The Music Explosion ger en bra start på morgonen. Farfisan struttar på i ett, på gränsen till tillåtet, hurtigt tempo. Titta bara på hur glada grabbarna är på omslaget!

Var det någon som såg på "Grannfejden" igår? Vad säger man om Cosmo med den mycket luriga cowboyhatten?

Kom ihåg! Inget bloggande under arbetstid!!! Och framför allt, ta det lungt framför datorn. Det finns faktiskt de som har ramlat när det sprungit fram till datorn för att se om det kommit några nya inlägg på denna blogg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker det är alldeles för lite "Jiffigo!" på denna blogg. Klart man vill höra lite om alla Nintendo-vänner då och då. Skäms!
PS. Rock on!!!!

Anonym sa...

Äh,kom igen nu! Blogga på arbetstid.Lite uppdatering alltså...ett litet inlägg bara...