måndag, mars 17, 2008

Kvartsfinalkänslor…

Äntligen är det dags för gästskribenten Peter "Apelgren" Näslund att ta till orda. Varsågod!

Ikväll är det dags för den fjärde (och sista?) kvarten.
MODO har inget som talar för sig, och snacket om tråkig tränare och missnöjda spelare har nått orkanstyrka i Guldstaden Övik.
Själv såg jag lördagens match med 08-Bagger, och i mitten på tredje slängde jag i vredesmod min modohalsduk i golvet med
orden: ”-Överbetalda divor!”. Sen slog vi över till Melodifestivalen….

Träffade en gammal kompis igår som sa så här: ”-Om inte MODO kör över Timrå på ren ilska i första perioden på måndag, så går jag hem i paus.
Skiter om dom leder bara dom kör över dom!” Sån är stämningen när man ikväll bänkar sig i Swedbank Arena.

Kan dom vända detta? Visst under har hänt: ÖSK Innebandy (Bäverdödarna) tog SM Brons 1990. Steffe ”bjöd” på Ballerina kex i Sundsvall.
Pennti Konntela erkände en gång att han haft fel.
Men detta känns ungefär som att Tommy Neime skulle bli kalsongmodell i vår, att jag skulle vara tyst i en timme i sträck, att Solax skulle dissa
en Morriseyplatta, eller att Clash återförenas… Dvs OMÖJLIGT!

Men dumoptimist som jag är så är detta mitt tips:
Vinst ikväll med 5-2, vinst i sudden imorgon, sen är vi med i leken igen.

Till sist en underbar insändare som jag fått via Solax:
”Såg min första elitseriematch -64. Alfredshem mot Skellefteå 1-3. Klimpen Svedberg Acka och grabbarna. Nicke spelade
nonstop med röd toppluva. Det här var det sämsta från domsjöborna och nolaskogsarna sen dess. Finns det nån att låna
från Svedjeholmen?”


Vi tackar Peter och ser fram emot nästa inlägg.
"Vi ska skaffa oss ett rejält ryggskott genom att gräva på ett felaktigt sätt": http://www.youtube.com/watch?v=E2o375tPkus

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack Peter. Bra schwung i språket.

Rick sa...

Ja ja ja, inte behöver det fjäskas så mycket...