onsdag, september 17, 2008

No clues

En av mina favoritsketcher genom åren (som jag blev tipsad om av en annan herre som brukar vara inne på denna blogg) är denna "Gramophone" sketch från det eminenta programet "Not the nine 0´clock news". Programmet sändes på BBC mellan 1979-1982. Kolla på sketchen här.
En ung och mycket rolig Rowan Atkinson var med i detta gäng, som också innehöll Mel Smith. Mel gör i denna sketch en lysande roll som en äldre herre som vill köpa en grammofon.

Anledningen till att denna sketch frontar bloggen idag var att jag var på ett föräldramöte igår och läraren försökte para ihop föräldrar med barn. Läraren såg frågande på en pappa, varpå pappan säger - No clues. Den självklara höjdpunkten på mötet!

1 kommentar:

Näsan sa...

En av världens bästa TV sketcher! Killen bredvid som bara tokskrattar lyfter hela upplägget. Fan vad cool kommentar av Farsan på föräldramötet. Just nu kroknar jag under jobb-oket. Imorgon dekorerar vi Swedbank Arena igen. Mitt 22:a år som Arenareklamsleverantör till Old MODO Hockey. Dags att bryta upp och gå längs nio broars väg härifrån...