lördag, september 13, 2008

Stuttgart

Stefan Holm gör sin sista tävling i Stuttgart idag. Vinner han inte den så funderar han på att arrangera en tävling i Våxnäshallen hemma i Karlstad. Det var där han gjorde sin första tävling som 12 åring. - Jag kom fyra på 1.40, så det kanske vore idé att bjuda in de tre som slog mig, säger Holm.


Påminner lite om ett Seinfeld avsnitt där Jerry springer 100m mot en gammal collegekompis. Jag har för mig att Jerry vann båda gångerna, varav den senaste gången med en klar tjuvstart.

Hittade ett gäng Seinfeldbilder som var rätt så festliga...




Lagade en god grönsakssoppa innehållande vitkål, potatis, morot, kålrot och purjolök igår och lyssnade på Dylan´s "Under the red sky" från 1990. Den var klart bättre än jag minns att den var.

Dagens aktiviteter blir att måla om några garderober. Musiken till arbetet blir nog en blandning av Cramps, Dylan och samlingen International Pop Overthrow Vol 11

6 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt att George förstås har Georges plats på "With the Beatles", som för övrigt har ett av Beatlesplattornas starkaste öppningsspår med "It wont be long" - popmagi!

Anonym sa...

och vilket fantastiskt snyggt omslag!

Rick sa...

Då skulle Kramer vara Ringo och Jerry vara Lennon. Skulle McCartney då vara tanten i bandet?

Anonym sa...

yepp, en liten kärring!

Anonym sa...

Pålle? Kärring? Hm...lite töntvarning kanske det är på karln men kärring är väl att ta i?!

Anonym sa...

jag tror att det är zacke som är den anonyme.