torsdag, september 25, 2008

Trumslagaren på Born in the USA


Mannen som sitter och hamrar på virveltrumman på Bruce Springsteen´s "Born in the USA" heter Max Weinberg. Namnet sa mig ingenting förrän jag letade och såg en bild på karln. Det är nämnligen samme man som spelar trummor i Conan o´Brian´s talk show. Jag blir mäkta förvånad. Jag har alltid tyckt att Weinberg varit lysande trumslagare de gånger jag sett honom.
Kanske var det bossen själv som ville dämpa hans spel. Ovan kan ni se Max tillsamans med Bossen själv och Steve Van Zandt/Little Steven

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jaså Rick, du visste inte att det var Max som hustrummar hos Conan.
Vad gäller dunkandet på "Born" så är det väl några rätt schyssta smågalna övergångar i slutet på låten i alla fall.

Rick sa...

Hade som sagt ingen aning om vad Max gjorde mer än att spela på talkshower.

På det stora hela så är inte "Born in the USA" någon låt man minns pga trumspelet.

Anonym sa...

Du har inte lyssnat mycket på The E Street Band va?

Rick sa...

Hej Fredrik och välkommen till bloggen. Kul med lite nya ansikten. Nej, jag har inte lyssnat så jättemycket på E Street Band.