fredag, september 05, 2008

There is a light that never goes out


Håller fortfarande på med Ajvide´s "Människohamn" och har nu kommit in i andra andningen. Blev sugen på The Smiths och upptäckte att jag bara har "The queen is dead" på CD i min ägo. Allt annat finns på vinyl men vad hjälper det? Jag får ta tag i det. Jag är ju en originalplatte kille men visst finns det nån schysst samling?

"There is a light that never goes out" är den låt jag förknippar mest med The Smiths.

Köpte Helene Tursten "En man med litet ansikte" som jag snart ska börja på.

Skräckfilmen "Vinyan" är en film som jag måste komma ihåg att se när den släpps på dvd.

25 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har inget med The Smiths på cd och det är jag ganska nöjd med.

Rick sa...

Jag trodde inget annat heller Clas.

Anonym sa...

Skönt att vi vet var vi har varandra =)

Anonym sa...

Har dock några vinyler...

Rick sa...

Aha, se där! Jag trodde ditt för hållande till Morrisey/Smiths var detsamma som till Henrik Venant.

Anonym sa...

Det är det nog...eller som Näsans förhållande till världens bäste munspelare.

Anonym sa...

Timrå IK - Modo Hockey 4-0 (2-0, 1-0, 1-0)
1-0 Björn Svensson (Oscar Sundh)
2-0 Tom Wandell (Magnus Pääjärvi-Svensson)
3-0 Oscar Sundh (Anton Axelsson)
4-0 Toni Mäkiaho (Mika Pyörälä, Mikko Lehtonen)

Rick sa...

Är Malla världens bäste munspelare?

Angående Timrå-Modo, är det nu man ska vara bäst?

Anonym sa...

För mig är han det. Och då menar jag att det finns INGEN som träffar mig med samma känsla som han gör. Det handlar inte om skicklighet eller teknik vilket Näsan vill göra gällande. Det handlar om ren känsla för min del. Han har en ton och uttryck som träffar mig rakt i hjärtat. Det finns som sagt ingen munspelare i världen som inspirerat/inspirerar mig så som Ronander.

Njae...jag vet inte när man ska vara bäst men Timrå är ju alltid bättre än Modo så...

Rick sa...

"Njae...jag vet inte när man ska vara bäst men Timrå är ju alltid bättre än Modo så..."

Det ser man också på antal sm-guld...

Anonym sa...

Jag har allt med The Smiths på CD och det är jag väldigt nöjd med.

Marr's (för att återgå till ett väldiskuterat ämne)Rickenbacker-slingor är lysande.

Anonym sa...

Marr är en fantastisk gitarrist!

Vad beträffar Smiths så är det Morrisey jag har problem med. För mig är han en självömkande pajas. Jag vet att han är en av de heliga ikonerna men va fan...det finns många "gudar" och "gudinnor" jag har svårt för.

För mig handlar det inte om antal SM-guld. För mig är alltid Timrå (hockey) och Hammarby (fotboll) störst. "Man kan inte alltid vinna men det spelar ingen roll, vi är Bajen och vi är bäst ändå..."

Rick sa...

Litegrann som Malla och spela med känsla alltså?

Anonym sa...

Lärkans palindrom och ve
som den tages ur minnenas tv
Blott tu, eller endast grå
natten i milens spår famlar
Vaka så nätt i tyll
och rätade seder kringgås
Då blir vurmen total i kassabok
och liten ande så ställd.
-Lage R Blad

Rick sa...

OK, jag tror jag fattar.

Anonym sa...

Vad har hänt med Rickenbackerpop, Alfons och - framförallt - moloov(lap) på Soulseek!????

Anonym sa...

Du måste ladda ner en nyare version av soulseek.

Anonym sa...

"Självömkande pajas" - ja allt kan då skrivas på bloggen...

Det finns såklart ett antal mycket bra samlingar med Smiths men jag tror jag ska snickra ihop en skräddarsydd till Rick.

Tidigare på bloggen har Rick nämnt reprisfilmer. I dagens DN var det ett reportage om detta och de gick igenom åren 1998-2008 i svensk TV med följande triss i topp: "Armageddon" 16 ggr , Con air 15 ggr och Pretty woman 14 ggr.

Anonym sa...

Yttrandefrihet är en trevlig sak som alltid leder till att någon reagerar.

Anonym sa...

Kom oxå ihåg att låna The Swampboy av din svärfar. Jädrit obehaglig skräckfilm.

Anonym sa...

varför se skräckfilm? räcker det inte med att leva i verkligheten?

Anonym sa...

Clas. Nu förstår jag inte riktigt..vad lever du i för verklighet?

Anonym sa...

en verklighet som många gånger skrämmer skiten ur mig fullständigt! en verklighet som är så mycket mer smärtsam och skrämmande än den som visas i uppdiktade filmer. jag menar...slå på nyheterna. läs tidningen. titta ut genom fönstret. barn mördas. kvinnor våldtas. ensamstående pappor måste slåss för att få träffa sina barn. gamla människor rånas på öppen gata. freddie reinfeldt skrämmer mig fan så mycket mer än freddie krueger. det är min verklighet och den kan jag inte blunda för.

Anonym sa...

Ja det är sant. Tänkte inte på det... Ragnar Dahlberg har börjat träna. Man kan visst ladda ner hans träningsprogram på nätet. Det skrämmer mig, att Ragnar först försoffar människan sen ska han ha upp dem o börja gympa.

Anonym sa...

Ja du ser...där man minst anar dyker verklighetens monster upp.