lördag, januari 24, 2009

The Godfathers


Vem minns The Godfathers? Coolt namn, cool stil och tung rock ´n´roll, men det är sällan eller aldrig någon pratar om dom nu. Lyssnade igenom "Hit by hit" från 1986 och det slår mig att produktionen luktar så mycket 80-tal att det ibland känns olustigt. Min stora Godfathers favorit var "Birth, School, Work, Death", bra låt med rungande fotbollskörer som skrek med i refrängen "Birth...School...Work...Death...". Klicka på bilden ovan och kolla in. Måste försöka hitta den på cd.

Idag är det motocykelmässa i Älvsjö....ZzZzZzZzZzZz

Sverige mot Frankrike i handbolls VM känns roligare. Det ska mycket till om vi ska kunna rubba OS-mästarna.

Detta kan bli det sista blogginlägg någonsin! Är med på andelsspel på V-75.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Menar du låten så har jag den på cd. Min favorit är annars "Love is dead". Och "If I only had time" var rätt vass vill jag minnas.

Rick sa...

Jo, det var låten jag menade. Hittar den nog snart. Plockade just fram deras platta med apelsinen på, har glömt vad det heter. Helt ok. Lyssnade nog ganska mycket på den när det begav sig för jag kände igen låtarna men jag kan inga titlar.
Ska kolla upp "love is dead" och "If I only had time".

Anonym sa...

Jag såg dom på Dailys som förövrigt var en riktigt bra konsertlokal.
Det var som att se en bergsprängare som närsomhelst kunde slita fram en tänd dynamitgubbe, bara på skoj sådär...Skitbra!
Grannen vé körgår´n.