måndag, januari 26, 2009

Singer/songwriter as well

Vi börjar måndagen med att tipsa om två stycken singer/songwriter som gör att ni får hopp om livet.

J. Tillman serverar så sköra melodier att en torkad flugvinge känns som en järnbalk. Underbart vackert. Mr Tillman får mig att tänka på Tom McRae, en annan mästare att skriva sköra sånger. Javisst ja, Tillmans album heter " Vacilando Territory Blues". Du hittar honom här.

Nu har ni redan fått två namn som lovades i fortexten men Tom McRae följde med av bara farten. Rob Lutes spelar mer traditionell singer/songwriter med inslag av americana. Plattan heter "Truth & Fiction" och är släppt av Rob själv.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jackson Browne är en bra singer/songwriter.

Anonym sa...

Nä...det var i zzzzzzzzzzömnigaste laget Rick.

Näsan sa...

Mats Ronander har skrivit ett avtal att nya skivan "bara" säljs på COOP. Herregud, nu blir jag tvungen att handla på ICA Kvantum några månader framåt...

Anonym sa...

"Peter Forsberg kör några veteranpass på natten uppe i Kempehallen och så ska han plötsligt vara öppen för LG Hockey Games. Det luktar ett skämt om hela saken", säger Wikegård i SVT.
"Varför ska han vara med? Jag menar, han är ju inte ens i form och har knappt tränat. Han har en fot som knappt håller ihop och har inte spelat en enda match. Varför ska han gå in i Sveriges viktigaste turnering och spela hockey när vi har hela Europa att välja på när det gäller svenska spelare. Så förbannat bra är han inte. Det verkar skitkonstigt".

Första gången jag håller med en Djurgårdare.

Rick sa...

Fick inside information från en hemlig källa som sa att Foppas fot inte håller så vi behöver inte fundera i dom banorna mer, tyvärr.

Skulle aldrig falla mig in att hålla med Wikegård om någonting. Orden Besserwisser och självgod har väl aldrig passat bättre in på någon person än just han.

Anonym sa...

ha ha...det förklarar ju varför jag håller med honom.

Rick sa...

Jag säger som vår gamle finske vän...

Anonym sa...

nu är jag inte bekant med er gamle finske vän så du kanske vill lägga fram orden?

Rick sa...

..."när du säger det så". Han sa en massa annat roligt också.