lördag, januari 24, 2009

Robert Pollard & Guided By Voices

Robert Pollard är mannen som tillsammans med Tobin Sprout drev bandet Guided By Voices (inte det bästa bandet genom tiderna men med ett av de bättre bandnamnen genom tiderna) . Som soloartist har han släppt 11 plattor om jag nu räknat rätt, och detta under en tio års period. Resultatet har oftast varit med godkänt +. Han har dock aldrig kommit upp till GBV´s höjder men med sin Robyn Hitchcock liknande stämma gör han underfundiga popmelodier. Robert´s senaste släpp heter " the Crawling Distance" och är hans bästa på mången dag med låten "The Butler Stands For All Of Us" som höjdpunkt, vilket nu gör mig sugen på att plocka fram GBV´s gamla plattor. Framför allt "Alien Lanes" och "Bee Thousand" och låtarna "As we go up, we go down" från den förstnämnda och "Echos myron" från den sistnämnda. Klicka på ovanstående omslag och lyssna.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Han ser ut som George W Bush

Anonym sa...

Jackson Browne gillar inte George W Bush

Anonym sa...

Jag ser ut som Jackson Browne

Anonym sa...

Det var det dummaste jag hört.

Anonym sa...

Jag kanske inte borde bry mig men det här är sista gången jag lägger en kommentar på den här bloggen. Hittade den av en slump och tycker att det varit roligt att följa skriverierna med tanke på mitt eget musikintresse. Men nu har någon skrivit kommentarer i mitt namn, jag har påståtts vara någon annan och kommentaren här ovan ser jag som rent hånfull. Trist! Ha det bra Rick, Clas, Näsan, Steffes syrra och ni andra! Hej då.

Anonym sa...

Klipp dig och skaffa dig ett jobb!

Rick sa...

Vad synd att du lämnar oss igen Zacke! Du är välkommen tillbaka när du vill.