tisdag, januari 06, 2009

Morrissey & The Espositos


Morrisey´s nya alster "Years Of Refusal" är en riktigt trevlig bekantskap. Nu faller den sig inte lika direkt som de två förgående albumen gjorde men det behöver inte betyda att den skall vara sämre. Det kan bli en trevlig senvinter/vår.

Gladast efter förlusten i jvm igår måste ha varit Peter "Borat"Sundström. Var det fler trodde att Angelo Esposito var släkt med Phil och Tony? Jag har för mig att Phil Esposito körde utan hjälm i det första Canada Cup 1976. Det ingav respekt det (Vid närmare eftertanke spelade nog de flesta hjälmlöst...). Skulle inte Phil ha kunnat tagit en plats i "Sopranos"? The Espositos, är inte det ett bra gruppnamn?

Ikväll är det "Drömkåken" med Björn Skifs på tv.

20 kommentarer:

Anonym sa...

Tack Rick!

Rick sa...

Ingen orsak! Jag kan tipsa om fler filmer i samma genre som "Drömkåken" om du vill.

Anonym sa...

Gärna, Drömkåken var t o m bättre än vad jag mindes

Rick sa...

Strul är en annan Björn Skifs film som kanske kan vara nåt för herrn. Roligast var när Björn reste sig upp från en säng på sjukhuset och slog huvudet i en lampa.

Anonym sa...

Härom kvällen såg jag en finsk spel/dokumentär som hette "Ganes". Den handlade om Hurriganes och var fruktansvärt dålig. Antar att samtliga manliga skribenter på denna blogg redan sett den?

Skifs är en jävligt bra sångare. Synd att han aldrig försetts med vettigt material.

Rick sa...

Fan, att jag missade det!!! Vilken kanal? Du bandade det inte?

Skifs försågs ju med "Hooked on a feeling" och "Silly Milly"!
Att han sen också försågs med och sjöng "Sally var en reko brud" är en annan historia...

Anonym sa...

Bandade inte den nej. Den gick på någon av Canal+ kanalerna.

Vi skyller det på Bengt Palmers.

Anonym sa...

Det är mycket Steve Winwood över Björntas röst.

Anonym sa...

Ja, och det är ju inte det sämsta.

Rick sa...

Nä, det sämsta vore om han hade ett inslag av Siv Ruud i sin röst.

Anonym sa...

Har du hört henne sjunga "Jesu järnväg till himmelen"? Eller...det kanske är det du har gjort när jag tänker efter...

Rick sa...

Siv Ruud har en gudagåva till berättarröst, men när det gäller sång vet jag ej hur hon låter. Jag skulle gärna vilja höra "Jesu järnväg till himmelen".

Anonym sa...

Du får kolla Madicken. Hon sjunger den i ett avsnitt.


http://www.youtube.com/watch?v=TJ01iVKQm8k&feature=related

Bra flabb men vad fan gör grävlingen mitt i alltihop?!

Rick sa...

Jag får kolla igenom min Madicken samling.

Det vore roligare om grävlingen hade skrattat. Eller om det var en tvättbjörn som dom hade skjutit in en bild på.

Anonym sa...

Tvättbjörnar är alltså roligare än grävlingar...Tänk vad man får lära sig här på bloggen.

Rick sa...

Att tvättbjörnar är roligare än grävlingar trodde jag alla visste.
Sen är väl bloggen i sig inget man ska ha koll på om man vill lära sig saker.

Anonym sa...

Ja...grävlingar är väl mest griniga och förbannade. Är kanske därför jag kallas Badger i vissa läger. Annars tycker jag nog att uttern kan räknas in bland de roligare djuren. Se där...en ny bloggtävling kanske? Det roligaste djuret!?

Rick sa...

Ett jäkligt bra uppslag Clas! Det kommer en bloggtävling om det roligaste djuret.
Uttern är absolut roligare än bävern i alla fall, sen om det räcker till det roligaste djuret på min lista återstå att se...

Anonym sa...

Jag röstar på mullvad.

Rick sa...

Tävlingen har inte börjat ännu Göran.