onsdag, januari 28, 2009

J. Tillman gör årets bästa låt

Jacks Sugar Schack i Los Angeles, stället där jag såg The Spongetones 1998 har brunnit ner. Så det kan gå.

Fredrik Swahn´s nya skiva blir sågad i DN. Skribenten hittar inte ens en bästa låt. Jag har bott granne med Fredrik.
Ett av mina gamla favorit Detroitband, The Von Bondies låter mer som college rock numera. Nya albumet "Love Hate And Then There´s You" känns som en liten besvikelse. Trist, för de var ruggigt bra när jag såg dem på Kägelbanan för en 7-8 år sedan. Den gången var det The Datsuns från Nya Zeeland som var förband. Inte illa det heller.
J. Tillmans platta "Vacilando Territory Blues" är fruktansvärt bra och "James blues 2" är årets bästa låt, alla kategorier. Tillman spelar också trummor i Fleet Foxes, ett favoritband för en av bloggbesökarna.

Dee Rangers ska spela på Debaser nästa fredag. I dagsläget planerar 50% av Ljusne att gå och titta.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Årets låt redan 28 januari? Där ser man...
Själv tycker jag att Fleet Foxes är ännu ett av dessa snuskigt överskattade band.
Att ha sett Spongetones inger en viss respekt. Men har de inte bara blivit tråkigare med åren?

Rick sa...

Ja eftersom jag inte hört några låtar som kommit efter det datumet så måste detta vara årets bästa!

Trevligt att få viss respekt ifrån dig Clas.

Anonym sa...

Du har min fulla respekt.

Anonym sa...

Och jag har körat bakom nämde Fredrik på Gessle´s hotell i Tylesand.Telia hade kongress/personalfest.