söndag, januari 18, 2009

Jag träffade en gammal arbetskamrat


Halva reapriset! Vilka fynd jag och min fru gjorde i Sickla. Jag träffade också en gammal arbetskamrat på Åhléns. Han bor under en nuvarande arbetskamrat. Varje vardag vid 22 skriker han könsord på finska och slår i dörrarna. Han har just insett att han inte vunnit nåt på travet. Varje kväll, vecka, månad, år samma sak. Men en dag kanske nånting händer då allt slår in.



"Ought To Know" är en låt med Cliff Hillis som låter väldigt mycket Teenage Fanclub. Snuskigt bra.

Teenage FC

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ja men,vad var det ni fyndade?

Anonym sa...

Typisk kvinnofråga...

Är det någon mer än jag som tycker att Teenage Fanclub stendog efter "Songs From Northern Britain"?

Rick sa...

Typisk mansfråga...

Jag kan hålla med dig till viss del. "Songs From Northern Britain" är TFC fulla produktion samlad på en skiva. Melodierna var bättre än tidigare, körerna var bättre, allt var bättre. Det var så bra att det nästan blev för mycket. "Howdy!" hade sina fina stunder och "Man-Made" likaså men de kom aldrig upp i samma höjder som på "Songs From...". De 6 första låtarna på "Grand Prix" är det inte många som slår.

Rick sa...

Ja, vad fyndade vi? Några lakan, burkar, dukar etc. Inga skivor.

Anonym sa...

Erkänn att du också var nyfiken Clas men att du inte vågade fråga.

Anonym sa...

Så du vill antyda att jag inte vågar visa min kvinnliga sida offentligt?

Rick sa...

Svar ja.